Julkaistu 28.06.2024

Bäää! Terveiset kesälaitumilta. Loikin luoksesi jälleen uuden villan merkeissä. Tällä kertaa perehdymme elämysajattelun historiaan ja tulevaisuuteen. Selvitämme mikä on Elämyskolmio -malli? Miten Elämyskolmiota voi hyödyntää uusien tuotteiden kehittämisessä? Mitä palvelumuotoilu on? Ja miksi tunteita herättävän asiakaskokemuksen kehittäminen on niin tärkeää? Miten elämyksiä suunnitellaan? Mitä tulee ottaa huomioon, kun halutaan tarjota asiakkaille tunteita herättävä elämys, jopa muutoskokemus?

Vieraaksi Anne sai tällä kertaa Mika Kyläsen TAMK:ista. Mika on elämysajattelun pioneereja. Hän on kehittänyt edellä mainitun Elämyskolmio-mallin yhdessä Sanna Tarssasen kanssa 20 vuotta sitten. Elämyskolmio on ollut laajasti käytössä etenkin matkailuelämysten tuotteistamisessa.

Tästä pääset katsomaan videon. Niittyvilla on aina jotain, mitä olemme oppineet matkoillamme. Mikaan olemme tutustuneet yhteistyön merkeissä. Näissä projekteissa on tehty yhdessä opiskelijoiden kanssa yrityksille tarinallistamista.

Muista tykätä videosta, jos tykkäsit siitä ja tilaa kanava, niin pysyt mukavasti mukana villoissa myös jatkossa. Nyt loikin takaisin kesälaitumille! Nähdään jälleen heinäkuun lopussa uuden villan merkeissä.


Tätä blogia ylläpitää Tarinakoneen hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen firman pomo Tarinalammas. Voit seurata Tarinalammasta Instagramissaja Facebookissa. Miten Anne kohtasi firman pomon Tarinalampaan? Ja mikä on Tarinalampaan viesti yrityksille? Lue siitä lisää täältä.

Tarinakoneen laatimasta oppaasta löydät hyödyllisiä vinkkejä yrityksen toiminnan tarinallistamiseen. Lataa ilmainen opas täältä. Lataamalla oppaan liityt Tarinakoneen uutiskirjelistalle. Uutiskirjeen Tarinalammas toimittaa postilaatikkoosi kerran kuukaudessa.

Tarinakoneen Anne Kalliomäki on tarinallistamisen eli tarinalähtöisen palvelumuotoilun ja tuotteistamisen asiantuntija, kouluttaja ja tarinallistaja. Tarinakone Oy:sta voit ostaa tarinallistamisen luentoja, valmennuksia, sparrausta sekä yrityksille ja alueille elämyksellisiä ydintarinoita. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka” (Talentum 2014).  Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015. Saisiko olla Olipa kerran? 

Kiinnostaako tarinallistaminen? Ota yhteyttä

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »