Vanhat keinot eivät riitä. Tarvitaan uusia. On loikattava laitumelta kohti uutta. Markkinointiviestinnän sijaan on aika erottua palvelulla, tehdä palvelusta tarinakokemus!

Tarinallistamisen Startin avulla tarjoamme sinulle tarvittavat villat tarinallistamisen aloittamiseen yrityksesi ja organisaatiosi toiminnassa.

Tunnistamme yhdessä Stooripuu-menetelmän avulla yrityksesi aidot tarinaelementit.

Laadimme yrityksesi toimintaa elämyksellistävän ydintarinan ja tarinallistamisen lähtökohdat.

Näin pystyt toimimaan sekä yrityksen sisällä että suhteessa asiakkaisiin tarinalähtöisesti.

Pystyt myös kertomaan yhteistyökumppaneille ja erilaisille sidosryhmille millaista tarinaa olet rakentamassa asiakkaallesi ja näin kumppanit voivat paremmin omalta osaltaan tukea liiketoimintasi tarinallistamista.

Kun on yksi vahva punainen lanka, jonka varaan koko yrityksen toimintaa rakennetaan, on helpompaa johtaa ja tehdä arjen valintoja yrityksen ja organisaation toiminnassa.

Tarinakoneen avulla muutat asiakkaasi perinteisen palvelupolun tarinapoluksi, joka innostaa ja sitouttaa mukaan kokemaan, osallistumaan ja kuluttamaan yrityksesi tuotteita ja palveluita.

Miten Tarinastartti toimii?

Tarinastartti sisältää Stooripuu-pajan ja ydintarinan version laatimisen korjauskierroksineen. Prosessi aloitetaan sähköisesti tehtävällä kyselyllä. Tämän jälkeen pidetään noin 3 tunnin tarinapaja asiakasyrityksen omassa palveluympäristössä / tai vaihtoehtoisesti etänä tarinallistajan kanssa.

Pajassa käydään läpi yrityksen toiminnan ydin, tuotteet, palvelut sekä asiakkaat. Pajaan osallistuu yleensä 3 – 15 henkilöä, yrityksen avainhenkilöt. Määrä riippuu paljon yrityksen koosta.

Prosessiin on hyvä osallistaa myös yrityksen työntekijät ja asiakkaat. Tämä voidaan tehdä jo ennen ydintarinan ensimmäisen version laatimista tai sen jälkeen. Kerromme mielellämme lisää muun muassa Avoin Tarina-menetelmästä, jota olemme hyödyntäneet menestyksellä projekteissa työntekijöiden ja asiakkaiden osallistamiseen ja laadullisen datan keräämiseen.

Stooripuun päätteeksi yhteinen oivallus tärkeimmistä olemassaolevista ja mahdollisista uusista tarinan elementeistä on syntynyt. Näistä aineksista tarinallistaja kirjoittaa yrityksen asiakaskokemuksen tarinallistamista ohjaavan ydintarinan ensimmäisen version. Tarjoukseen sisältyvät myös kaikki tarvittavat korjauskierrokset ydintarinan osalta. Ydintarina on kirjoitettu 1A4:lle.

Tarinallistamisessa ydintarina on siis sekoitus sekä faktaa että elämyksellistävää fiktiota. Tämä tarina ohjaa koko yrityksen toiminnan tarinallistamista, elämyksen tuottamista asiakkaille. Ydintarinan kautta voit muotoilla myös yrityksesi erilaiset palveluprosessit tarinalliseen muotoon.


Starttiin liitetään mukaan myös tiivistelmä asiakaskokemuksen tarinallistamisen lähtökohdista palveluissa ja tuotteissa / palveluprosesseissa, palveluympäristössä (digitaalinen ja fyysinen tarinanäyttämö) ja markkinointiviestinnässä.

Tarinallistamisen Startit hinnat alkaen 3000 euroa +alv. 24% + mahdolliset matka- ja majoituskulut.

Kysy lisää erilaisista Tarinastartti -paketeista!

Tarinastartin kaltaisiin toteutuksiin voit hakea myös Business Finlandin innovaatioseteli-rahoitusta.

”Minusta kaikkein parasta tekemisessäsi oli se, että osasit luoda ”kuivista aineksista” elävän tarinan ja ohjasit meitä alkuun tämän soveltamisessa käytännössä.”

Tuomo Heikkilä, toimitusjohtaja, Avoine Oy

“Parasta oli Tarinakoneen vahva ja syvällinen paneutuminen asiakkaan toiveisiin. Asiakas otetaan huomioon erinomaisesti; palautetta annetaan kannustaen ja positiivisesti – silti kriittisesti.”

Yrittäjä Hannele Levävaara, Nukula Oy

“Alamme ei ollut Annelle entuudestaan kovin tuttu. Silti tarinastartissa hän kaivoi meidän hieman ”skeptisestä insinööritiimistä” ulos ydinasiat ja rakensi siitä erittäin onnistuneen kokonaisuuden. Ilman Annea ja Tarinalammasta olisi tuoreen yrityksemme tarina hakenut vielä pitkään muotoaan. Nyt saimme jo polkumme alkupäässä sen kuntoon.”

Outi Pettersson, Puusta Puuhun Oy

”Suosittelen Tarinakonetta toimijoille, jotka haluavat erottua. Jos et osaa herättää tunnetta tai reaktiota, ihmiset eivät kiinnostu. Pelkät luut eivät riitä, kokemukseen tarvitaan aina jotain extraa.”

Tapahtumakoordinaattori Milja Meriläinen, Hamina Bastioni

”Yhteistyöstä Tarinakoneen kanssa jäi hyvä fiilis. Monet kysymykset herättelivät ja auttoivat näkemään yrityksemme tekemistä täysin uudesta näkökulmasta. Jokaisen yrityksen kannattaisi hyödyntää tarinallistamista.”

Toimitusjohtaja Kirsti Karppinen, Lankava Oy

”Tarinakone saa näkemään suurimmatkin tavoitteet ja unelmat oikeassa valossa. Itseäni on suuresti auttanut kun saadaan asiat koottua selkeäksi, myyväksi ja vaikuttavaksi kokonaisuudeksi.”

Niina Merivirta, toimitusjohtaja, Alkumaa Oy

“Suurkiitos Annelle intensiivisestä, luovasta,mukaansa tempaavasta ja antoisasta tarinallistaminen työpajasta GeroArtistin pienryhmälle. Annen kehittämä tarinalähtöinen palvelumuotoilu on mahtava väline yrityksen palvelukokemuksen tutkimiseen, etsimiseen ja kiteytymiseen. Me tultiin yllätetyiksi.”

Taina Semi, GeroArtist

“Tarinakoneen tarinallistamisen palvelut vastasivat todella hyvin yrityksemme tarpeisiin. Suosittelemme Tarinakonetta yrityksille, joita kiinnostaa elämysten tuottaminen  ja asiakaskokemuksen kehittäminen kokonaisvaltaisesti.”

Timo Saranpää, KTM Ekonomiyrittäjä, tuloksellisuusasiantuntija, Kon-Tiki Tours Oy

”Anne ja Tarinakoneen lammas herätti HAVUKA tuotteemme ja yrityksemme eloon tarinan avulla. Olemme suositelleet  jo monelle yhteistyökumppanillemme ja olemme todella tyytyväisiä hyvään henkilökohtaiseen palveluun.”

Timo Tynys, toimitusjohtaja, HAVUKA OY

Saisiko olla
olipa kerran?

Ota yhteyttä

© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »