Kesällä 2014 lähes 100 vuotta toiminut Kauhavan Kangas-Aitta vaihtoi nimensä Lankavaksi ja käynnisti brändiuudistuksen.

”Koulutustilaisuus Framilla Seinäjoella toi Tarinakoneen juuri sopivaan aikaan tietoisuuteemme. Ja koska olimme juuri vaihtamassa yrityksen nimeä ja
tekemässä yrityksellemme uutta ilmettä tuntui, että myös tämä sopii meille hyvin.”

Tarinallistamisen tavoitteiksi määriteltiin seuraavat asiat:

  • Erottuminen persoonallisella tyylillä
  • Lisäarvoa asiakaskokemuksella
  • Elämyksellisyyttä myymälän ja verkon puolelle
  • Juonellisuutta eri kanavien välille
  • Pitkän historian omaavan brändin ominaisuudet paremmin käyttöön myynnin edistämisessä

Yrityksen perustaja Lyylin pohjalta lähdettiin rakentamaan fiktiivistä Lyyli-hahmoa.
Haluttiin rakentaa tomera ja suora, mutta sydämellinen asiakaspalvelija, joka edelleen muistuttaa alkuperäisen Lyylin tinkimättömästä tyylistä ja tuo esiin Lankavan arvot.

”Yrityksen perustajan hyödyntäminen ydintarinan Lyyli hahmossa oli hyvä idea. Lyyli nimenä jo sopii meidän alalle,koska suurin osa asiakkaistamme on naisia eli lyylejä!”

Lankava Oy:n tarinallistamisen projektissa edettiin tarinallistamisen startista (ydintarinan laatimisesta) käytännön tarinallistamista koskeviin suunnitelmiin. Myöhemmin pidettiin paja, jossa ideoitiin yhdessä henkilöstön kanssa tarinallistamiseen liittyviä käytännön tekoja. Tarinakone tuki myös tarinan Lyyli-hahmon visuaaliseen toteutukseen liittyvää prosessia.

”Yhteistyön Tarinakoneen kanssa on sujunut hyvin! Erityisesti yhteistyössämme Tarinakoneen kanssa yllätti se kuinka Anne sai kaivettua meiltä asioita, joita ei oltu itse aikaisemmin huomattu. Suosittelen Tarinakoneen palveluita kaikille sellaisille yrityksille jotka haluavat erottautua massasta.”

–Kirsti Karppinen, toimitusjohtaja, Lankava Oy


Katso video Lankava Oy:n ydintarinasta

Loppu on aina uuden tarinan alku, saisiko olla olipa kerran?

Saisiko olla
olipa kerran?

Ota yhteyttä

© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »