Bää! Tervetuloa uuden villan pariin ystävä. Tällä kertaa haluan kertoa mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun rakennat asiakkaillesi kokemuksia 2021 vuonna ja sen jälkeen.
Anne teki tästä videon meidän englanninkieliseen WoolTimes -sarjaan joulukuussa.
Valitettavasti House of Beautifull Business julkaisemaa raporttia ei ole enää saatavilla. Pääset lukemaan kuitenkin raportin sisällöstä tiivistelmän täältä.
Kiteytän sinulle raportin villat nyt lyhyesti.
- Tulevaisuus on hybridi. Kokemuksissa yhdistyy vahvasti digitaalisuus ja fyysisyys.
- Tee virtuaalisesta ja etäisyydestä kaunista. Tee osallistujat näkyväksi. Vahvista näin kokemusta siitä, että olemme yhdessä mukana tapahtumassa. Hyödynnä äänimaailmoja ja musiikkia. Hyödynnä toistuvia toimintoja ns. rituaaleja.
- Luo kiinnostavia digitaalisia elämystiloja. Vaikka tila on digitaalinen, suhtaudu siihen kuin se olisi fyysinen. Huomioi aistit.
- Luo tilasta, jossa olemme kokemassa kiinnostava, elämyksellinen ja inhimillinen. Tue osallistujan kokemista alustan / ja valitsemiesi ohjelmien erilaisilla elementeillä.
- Kun pandemia helpottaa, on odotettavissa jonkinlainen nostalgian aalto. Me haluamme ottaa irti sen mistä olemme jääneet paitsi ja uudelleen elää fyysisten kohtaamisten euforian. Miten hyödynnät tätä omassa bisneksessäsi?
- Paikallisuus erilaisissa muodoissa nousee entistä merkittävämpään rooliin 2020-luvulla. Myös paikallisten itsensä tekemät kokemukset, elävä kaupunkikulttuuri niin digitaalisissa kanavissa kuin fyysisissäkin kohtaamissa. Ja jälleen tässä tärkeässä roolissa erilaiset hybridit, digitaalisen ja fyysisen entistä mielenkiintoisemmat yhdistelmät.
Oikein mukavan villaista ja pörheää uutta vuotta 2021.
Tätä blogia ylläpitää Tarinakoneen hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen firman pomo Tarinalammas. Voit seurata Tarinalammasta twitterissä ja facebookissa. Miten Anne kohtasi firman pomon Tarinalampaan? Ja mikä on Tarinalampaan viesti yrityksille? Lue siitä lisää täältä.
Tarinakoneen laatimasta oppaasta löydät hyödyllisiä vinkkejä yrityksen toiminnan tarinallistamiseen. Lataa ilmainen opas täältä. Lataamalla oppaan liityt Tarinakoneen uutiskirjelistalle. Uutiskirje ilmestyy 4 kertaa vuodessa.
Tarinakoneen Anne Kalliomäki on tarinallistamisen eli tarinalähtöisen strategisen muotoilun asiantuntija, kouluttaja ja tarinallistaja. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka” (Talentum 2014). Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015. Saisiko olla Olipa kerran?
Kiinnostaako tarinallistaminen? Ota yhteyttä