Julkaistu 10.05.2011

Viime viikolla Service Innovation & Design seminaarin yhteydessä julkaistiin ensimmäinen palvelumuotoilun perusteita käsittelevä suomenkielinen kirja.

Olin mukana  kirjan konseptisuunnittelun artikkelin kirjoittamisessa tuomassa palvelukokemuksen tarinallistamisen näkökulmaa. Varsinkin elämyksellisten palveluiden kohdalla tarinallistaminen eli Story Design on mainio menetelmä. Tarinallistaminen tuottaa inhimillisyyttä ja merkityksiä.

Kirjassa käsitellään kolmea palvelumuotoilun kannalta keskeistä kokonaisuutta: asiakasymmärryksen luomista, palvelun konseptointia ja palvelun prototypointia. Kirja sopii oppikirjaksi aihetta opiskeleville sekä työkalupaketiksi palvelujen kehittämisessä ja käyttäjälähtöisessä innovaatiotoiminnassa mukana oleville kehittäjille. Kirjan on toimittanut Satu Miettinen, Lapin yliopiston taideteollisen muotoilun professori ja  kustantanut Teknologiateollisuus.

 Kirjaa voi tilata vaikkapa täältä.

Takaisin
© 2022 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »
Copy link
Powered by Social Snap