Julkaistu 16.10.2014

Tämän vuoden 2014 aikana on ilmestynyt kolme suomenkielistä kirjaa tarinoiden hyödyntämisestä bisneksessä.
Hyvät ystävät, jos et vielä sitä tiennyt, kuiskaan sen nyt sinulle, pssst. bisneksen tekijät, menestystä kohti kurkottavat, te tarvitsette meitä tarinan ammattilaisia. Nyt enemmän kuin koskaan. EI ole enää varaa jättää tarinan voimaa käyttämättä.
Hanki nämä kolme kirjaa ja tutustu tarinan hyödyntämisen erilaisiin tapoihin. Jo tänään. Jos et ole  vielä muilta kiireiltäsi ehtinyt.

Juhana Torkin Tarinan valta
on kertomus luolamiehen paluusta. Torkki analysoi tarkasti esimerkkien kautta tarinayhteiskuntamme ilmiöitä,  erityisesti suullisen tarinankerronnan perinnettä. Kirja ilmestyi tammikuussa 2014. Kustantaja Otava.
IMG_2024
Oma kirjani Tarinallistaminen – Palvelukokemuksen punainen lanka kertoo siitä, miten asiakkaan palvelukokemus tehdään tarinaksi. Tuon draamallisen tarinankerronnan perinteen liiketoimintaan, erityisesti palvelukokemuksen erilaistamiseen ja elämyksellistämiseen. Palvelukokemus on nyt parasta markkinointia. Kirja ilmestyi toukokuussa 2014, kustantaja Talentum.
Mervi Rauhalan ja Tarja Vikströmin kirjoittama Storytelling työkaluna - vaikuta tarinoilla bisneksessä
Mervi Rauhalan ja Tarja Vikströmin Storytelling työkaluna – vaikuta tarinoilla bisneksessä
luotaa todella kattavasti ja elävästi tarinankerronnan hyödyntämisen vaikuttamisen ja viestimisen välineenä erilaisissa yhteyksissä. Kirja ilmestyi syyskuussa 2014. Kustantaja Talentum.
IMG_2022
 
Hieno kolmen kaverin suora. Tuo violetti kaveri tarkkanäköinen, toisinaan  filosofinenkin tarkastelija, jota ilman emme ymmärtäisi tarinankerronnan sävyjä ja syvyyksiä, tuo punainen  taas käytäntöön soveltaja, puhkuu draaman voimaa, tunteen paloa ja tarinatekojen merkitystä,  keltainen on kuin pitkäkaulainen kirahvi, joka näkee maastossa kauas ja laajasti, katsoen kokonaisuutta monelta kantilta, sillä on  kupliva ja iloinen tekemisen meininki.
Viimeinkin meillä on tarjolla omalla kielellämme tietoa tarinankerronnasta bisneksessä!
Ps. Tässä yhteydessä on hyvä mainita, että yhä edelleen loistava suomenkielinen kirja aiheesta on  myös Tarinoiden voima – Miten yritykset hyödyntävät tarinoita (2003 Talentum) kirjoittajina Mika Aaltonen ja Titi Heikkilä. Tuota kirjaa olen kantanut  koulutuskeikoilla mukanani jo vuosia. Valitettavasti tuo helmi löytyy enää divareista ja kirjastoista. Mutta suosittelen lukemaan myös sen, jos vain käsiisi saat.
 
 
 

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »