Julkaistu 16.03.2021

Bää! Lepäilevä antiloikka kotisohvalta! Temmellyskenttä on pienentynyt. Onneksi on kuitenkin tämä maailmanlaajuinen verkkotie, jota pitkin voi loikkia melkein minne vain! Se on jälleen uuden Niittyvillan aika.

Tällä kertaa haluamme kertoa sinulle siitä, miten parturi-kampaamo voi tarinallistaa tarjoamaansa asiakaskokemusta. Löydät meidän YouTube -kanavalta englanninkielisen videon, jossa Anne jututtaa parturikampaaja Raisa Äijälää siitä, miten hän on hyödyntänyt tarinallistamista.

Raisa jutteli aiheesta samalla kun hän leikkasi Annen hiuksia uuteen muotoon, hyvä että saatiin tuo pehko vähän kuriin!  Pahoittelut, että ääni ei ole tällä videolla sattuneesta syystä ihan paras mahdollinen.

Viisi oppia parturi-kampaamo Rasian tarinaprojektista

  1. Myös hyvinvointi- ja kauneusalan yritykset voivat erottua. Miten voit tehdä eri tavalla?
  2. Millaiset arvot ohjaavat juuri sinun liiketoimintaasi ja erottavat sinut muista?  Rasialla Cruelty-Free, erit. koirat.
  3. Luo ydintarina, joka viestii arvojasi ja elämyksellistää toimintaasi. Älä pelkää fiktiota ja dramatisointia! Rasialla esimerkiksi tarina siitä, että oli aikoja sitten koiratrimmaamo, nykyään palvelee koirien omistajia.
  4. Tuo tarinallisia elementtejä myös fyysiseen tilaan. Rasialla esim. pienet koirat hyllyillä, koirataulut ja lahjakortti Rasian muodossa.
  5. Luo tarinallisia asiakaskokemuksia, jaa tarinateot somessa! Rasialla esim. Instagramin koirakuvat ja joulukalenteri näyteikkunassa.

Tätä blogia ylläpitää Tarinakoneen hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen firman pomo Tarinalammas. Voit seurata Tarinalammasta twitterissä ja facebookissa. Miten Anne kohtasi firman pomon Tarinalampaan? Ja mikä on Tarinalampaan viesti yrityksille? Lue siitä lisää täältä.

Tarinakoneen laatimasta oppaasta löydät hyödyllisiä vinkkejä yrityksen toiminnan tarinallistamiseen. Lataa ilmainen opas täältä. Lataamalla oppaan liityt Tarinakoneen uutiskirjelistalle. Uutiskirje ilmestyy 4 kertaa vuodessa.

Tarinakoneen Anne Kalliomäki on tarinallistamisen eli tarinalähtöisen strategisen muotoilun asiantuntija, kouluttaja ja tarinallistaja. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka” (Talentum 2014).  Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015. Saisiko olla Olipa kerran? 

Kiinnostaako tarinallistaminen? Ota yhteyttä

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »