Julkaistu 15.06.2021

Bäää! Se on aurinkoinen tervehdys täältä niityltä, tässä jälleen teidän oma oppaanne tarinallistamisen maailmaan, Tarinalammas! Tarinakoneen erittäin fiktiivinen ja hyvin pehmeä pomo. Kesäkuun villa on niittyvilla, jotain mitä olemme nähneet, kuulleet ja oppineet matkoillamme.

Olemme tämän vuoden aikana loikkineet Annen kanssa mukana uudessa hienossa kokoonpanossa nimeltä matkailun tiedolla johtamisen Supervoimat.net.  Supervoimien tiimin jäseniltä tiedolla johtamisen asiantuntijalta Hanna Lakilta, matkailumarkkinoinnin tekijältä Anni Järvenpäältä ja tuloksen tekemisen taitajalta Tarja Kivilahdelta olemme oppineet paljon uutta taas itsekin.

Supervoimat.net lanseerausta suunnittelimme kesällä 2020 Helsingissä aurinkoisissa merkeissä ja alkusyksystä mm. kellunnan merkeissä ihanassa Mathildedalissa. Olemme vuoden aikana tulleet tunnetuksi matkailun kentällä ryhmänä, joka yhdistää vahvaan tiedolla johtamiseen sekä asiakasymmärrykseen elämyksellistävän tarinan, strategisen markkinoinnin ja tuloksen tekemisen. Haluaisitko sinäkin ottaa omat Supervoimat haltuun? Tutustu ja ota yhteyttä Supervoimiin!

Miten lanseeraat uuden matkailutuotteen tehokkaasti?

Tästä kirjoitimme yhdessä Annin kanssa Supervoimien blogiin nyt keväällä 2021. Ensimmäisessä artikkelissa avasin tarinallistamisen hyötyjä lanseerauksessa.

Tärkeää lanseerauksen suunnittelussa on, että tiedät sinun ihanneasiakkaasi. Kun tiedät, ketä tavoittelet, kenen tarinamieltä tahdot puhutella, on kaikki helpompaa. Tee asiakkaidesi näköistä tarinaa, valitse tyylilaji asiakkaan ei yrityksesi mukaan. Etsi keinoja asiakkaiden osallistamiseen. Keskity tekemään tarinatekoja, joilla kiinnität asiakkaidesi huomion kaikissa tärkeimmissä myynti- ja markkinointikanavissasi.

Lue miten lanseeraat uuden tuotteen elämyksellisesti täältä.

Anni jatkoi samasta teemasta, syventäen lanseerauksen käytännön toimenpiteisiin ja digitaaliseen ostettavuuteen.

”Tiedolla johtaminen luo meille selkeät askelmerkit matkailutuotteen asiakaspolun kartoittamiseen. Kun tiedämme mistä suunasta ja mihin aikaan aurinko meille paistaa, voimme hakeutua juuri oikeaan paikkaan nauttimaan valosta ja lämmöstä.”

Lue miten lanseeraat tuloksellisesti täältä.

Ja nyt loikkien kohti kesäniittyjä, aurinkoa nassuun ja lempeää kesätuulta villoihin!


Tätä blogia ylläpitää Tarinakoneen hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen firman pomo Tarinalammas. Voit seurata Tarinalammasta twitterissä ja facebookissa. Miten Anne kohtasi firman pomon Tarinalampaan? Ja mikä on Tarinalampaan viesti yrityksille? Lue siitä lisää täältä.

Tarinakoneen laatimasta oppaasta löydät hyödyllisiä vinkkejä yrityksen toiminnan tarinallistamiseen. Lataa ilmainen opas täältä. Lataamalla oppaan liityt Tarinakoneen uutiskirjelistalle. Uutiskirje ilmestyy 4 kertaa vuodessa.

Tarinakoneen Anne Kalliomäki on tarinallistamisen eli tarinalähtöisen strategisen muotoilun asiantuntija, kouluttaja ja tarinallistaja. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka” (Talentum 2014).  Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015. Saisiko olla Olipa kerran? 

Kiinnostaako tarinallistaminen? Ota yhteyttä

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »