Julkaistu 30.08.2014

Luku 3 on tarinankerronnassa tärkeä. Se muistuttaa meitä tarinan perusrakenteesta alku-keskikohta-loppu. Miten asiakkaasi kokee yrityksesi tarjoaman palvelun; mikä on alku, keskikohta ja loppu? Miten tarina kuljettaa asiakastasi ennen, aikana ja jälkeen palvelun? Palvelukokemus alkaa  jo markkinoinnista, jatkuu siitä varsinaiseen kohtaamiseen, tuotteen ostamiseen tai palvelun käyttämiseen, ja tästä jälkimarkkinointiin eli suhteen jatkamiseen asiakkaan kanssa.
Tarinan rakenne auttaa meitä hallitsemaan kokonaisuutta. Tarinan avulla luodaan tunnetta; ja fiktion ja dramatisoinnin keinoin taikahohdetta, joka jättää myyvän muistijäljen. Erotutaan ja jäädään mieleen elämyksellisen palvelukokemuksen ansiosta.
Toukokuussa ilmestyneessä kirjassani tarinallistamisesta tuon esiin myös monien muiden asiantuntijoiden ajatuksia aiheesta.
Tässä  kolme pientä maistiaista kirjasta. Mitä muut ovat sanoneet tarinallistamisesta?
Sanna Tarssanen LEO tarinallistamisesta kirjasssa Tarinallistaminen Palvelukokemuksen punainen lanka
 
 
Jari Koskinen tarinallistamisesta kirjassa Tarinallistaminen_Palvelukokemuksen punainen lanka
 
Alf Rehn Tarinallistamisesta Tarinakone 2014
 
Mitä mieltä lukijat ovat olleet Tarinallistaminen kirjasta. Lue palautetta kustantamon sivuilta. Bisneksessä tarvitaan nyt meitä draamallisen ja fiktiivisen tarinankerronnan taitajia, jotka osaamme tehdä palveluista kokemuksia, koko yrityksen toiminnan tarinaksi. Tarina ei ole enää vain tekstiä, puhetta – ei enää vain osa markkinointia perinteisessä mielessä – vaan palvelukokemusta. Positiivinen, persoonallinen ja mieleen jäävä palvelukokemus on nyt parasta markkinointia!

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »