Julkaistu 19.03.2013

… vaan kerro tarinaasi! Mitä tarkoitan tällä?
Aika usein yrityksen mainonnassa näkee ns. helppoa markkinointia – pelkillä sanoilla tehtyä. Ei ole järkevää markkinoida yritystä sloganeilla, jotka kertovat, että meillä on tarinaa tai että tarjoamme elämyksiä. Jälkimmäistä on markkinoinnissa käytetty liikaa, eikä sillä ole enää juurikaan painoarvoa. Tarina-sanalle on vaarassa käydä samalla tavoin. Pelkän sanan käytön sijaan pitäisi olla kyse siitä, että meillä todella on tarina ja myös kerromme sen. Jokainen yritys myy omaa ainutlaatuista ja erilaista tarinaansa.

Eläviä pintoja on kaupungissa tulevaisuudessa yhä enemmän. Kuvat ja kuvilla kerrotut tarinat kiinnittävät katsojan huomion.

Eläviä pintoja on kaupungissa tulevaisuudessa yhä enemmän. Kuvat ja kuvilla kerrotut tarinat kiinnittävät katsojan huomion.


Jo markkinoinnissa tulisi antaa asiakkaalle maistiainen tuosta omasta ainutlaatuisesta tarinastamme – siitä tarinaelämyksestä, jota olemme asiakkaillemme tarjoamassa. Maistiainen voi olla pieni teaser-video yrityksen kotisivuilla, se voi olla tuoksu messuosastolla tai sarjakuva tai valokuva yrityksemme tarjoamasta tarinasta.
Markkinoinnin tulisi olla houkutteleva alkusysäys – intro – tarinaasi. Markkinointi koukuttaa ja houkuttelee asiakkaan selvittämään, mistä oikeastaan on kyse!
Älä siis kerro, että sinulla on tarinaa, vaan anna maistiainen yrityksesi tarinasta!
 

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »