Loikkien helmikuuta. Ilokseni voin nyt määkiä, että Anne on valittu mukaan Visit Finlandin Akatemian valmentajiin. Akatemian kautta tuodaan apuja kansainvälistyville matkailuyrityksille. Lue lisää Akatemiasta ja tutustu myös muihin valmentajiin täällä.
Visit Finland on siis koonnut matkailuyrityksen tuotekehityksen ja kansainvälistymisen valmennusta antavista valmentajista 21:n valmentajan partnerivalmentajaverkoston, joka tuottaa erilaisia Visit Finland Akatemia-konseptin alaisia valmennuskokonaisuuksia. Valmennusten tilaajana toimivat Visit Finlandin yhteistyökumppanit kuten alueorganisaatiot, alueelliset hankkeet tai muut alueelliset kehittäjätahot.
Annen tarjoamat koulutuspäivät ovat tuttua perussettiä Tarinakoneesta. Näitä erottumisen ja palveluiden elämyksellistämisen ratkaisuja olemme toteuttaneet jo lähes 9 vuoden ajan.
Olen itse tämän firman pomona kuono muikeena onnesta erityisesti siksi, että olemme jo nyt suunnitelleet muiden Akatemian valmentajien kanssa yhteisiä valmennuspolkuja. Näin takaamme jatkuvuuden ja entistä paremmat tulokset. Ja johan loikkaa!
Matkailuyritys erottuu ja myy tarinalla
Stooripuu – matkailuyrityksen tarinaidentiteetin tunnistaminen
Koulutuspäivässä yritykset tunnistavat omat tarinaelementtinsä Stooripuu-menetelmän avulla. Koko päivän koulutuksiin sisältyy myös ydintarinan 1. versioiden kirjoittaminen. Tarinallistaminen on strategista muotoilua, jossa lähdetään johtamaan yrityksen toimintaa tarinan kautta. Tarinallistamalla matkailuyritys tuottaa parempia asiakaskokemuksia sekä erottuvampaa markkinointia.
Palvelukokemus – asiakkaan palvelupolku tarinaksi!
Koulutuspäivässä jokainen osallistuja keskittyy yhden palvelun tarinallistamiseen. Koulutuksessa voidaan tuunata jo olemassa oleva palvelu tarinallisempaan muotoon tai sitten kehittää täysin uusia palveluita. Hyödynnetään draaman kaari -työkalua ja luodaan tarinakokemus, joka maistuu, tuoksuu, kuuluu, näkyy ja tuntuu.
Molemmat koulutukset voidaan toteuttaa sekä ½ päivän että koko päivän toteutuksena.
Tarinallistamisen koulutuspäivät voidaan laatia myös tietyn teeman ympärille esimerkiksi ruokamatkailu, luontomatkailu, sauna tai hyvinvointi. Myös alueellisen tarinaidentiteetin luominen alueen palveluiden kehittämisen tueksi on mahdollista.
Ps. Tarinakoneen blogia ylläpitää tämän firman pomo Tarinalammas, joka houkutteli vuonna 2006 Annen matkaansa marraskuisena aamupäivänä 3T:n raitiovaunusta Helsingistä. Tuolloin Anne työskenteli vielä television ja elokuvan parissa. Numero kolme viittaa tarinan rakenteeseen alku, keskikohta ja loppu ja T taas tarinaan, tunteeseen ja toimintaan. Tarinakone perustettiin kesällä 2008. Silloin Anne oli jo juossut Tarinalampaan virittämän punaisen langan perässä Helsingistä Jyväskylän yliopiston kirjoittamisen maisteriohjelmaan perehtymään tarinan soveltamiseen liiketoiminnan tarpeisiin.