
Bää! Hyvää tätä vuotta! Vuoden ensimmäinen villa tulee tässä. Hyppäämme elämysten maailmaan ja kuulemaan tarinaa Kyrö Distillerystä. Mistä elementeistä Kyrö Distilleryn brändin tarina rakennettu? Mikä on paikallisuuden ja huumorin rooli yrityksen tarinallistamisessa?
Usein kun kaipaamme hyviä esimerkkejä yritystarinoista, Kyrö Distilleryn nimi mainitaan. He ovat osanneet hienolla tavalla hyödyntää paikallisuutta ja historiaa osana erottuvaa brändiä. Tästä meillä on paljon opittavaa matkailuyrityksissä ja aluebrändäyksessä. Paikallisuutta ja historiaa voi hyödyntää myös raikkaalla, ja pitäisikö sanoa railakkaalla tavalla bisneksessä.
Vieraanamme on siis Kyrö Distilleryn perustajiin kuuluva Miika Salmi Lipiäinen. Miika on aloittanut viime vuonna uudessa työssä Tampereen yliopiston elämystalouden työelämäprofessorina. Tässä villassa puhummekin myös tästä uudesta työstä elämysten tutkimuksen parissa ja paljon ylipäätään siitä, mikä on elämysten rooli ihmisten elämässä 2025?
Tätä blogia ylläpitää Tarinakoneen hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen firman pomo Tarinalammas. Voit seurata Tarinalammasta Instagramissaja Facebookissa. Miten Anne kohtasi firman pomon Tarinalampaan? Ja mikä on Tarinalampaan viesti yrityksille? Lue siitä lisää täältä.
Tarinakoneen laatimasta oppaasta löydät hyödyllisiä vinkkejä yrityksen toiminnan tarinallistamiseen. Lataa ilmainen opas täältä. Lataamalla oppaan liityt Tarinakoneen uutiskirjelistalle. Uutiskirjeen Tarinalammas toimittaa postilaatikkoosi kerran kuukaudessa.
Tarinakoneen Anne Kalliomäki on tarinallistamisen eli tarinalähtöisen palvelumuotoilun ja tuotteistamisen asiantuntija, kouluttaja ja tarinallistaja. Tarinakone Oy:sta voit ostaa tarinallistamisen luentoja, valmennuksia, sparrausta sekä yrityksille ja alueille elämyksellisiä ydintarinoita. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka” (Talentum 2014). Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015. Saisiko olla Olipa kerran?
Kiinnostaako tarinallistaminen? Ota yhteyttä.