Julkaistu 09.11.2021

Bää, se on tämän firman hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen pomo Tarinalammas tässä. Marraskuun tarinavilla on asiaa Luonkos Finland Oy:n toimintaa ohjaavasta ydintarinasta. Luonkos Oy:n Piritta Fors otti yhteyttä Anneen noin kolme vuotta sitten.

 ”Rakastan kirjaasi ja voisi olla, että juuri sinä olisit oikea ihminen meitä auttamaan eteenpäin!”

Käynnistyi yhteistyö tarinallistamisen startin merkeissä. Lähdimme rakentamaan kotimaiseen ja kestävään luonnonkosmetiikkaan keskittyvälle Luonkosille ydintarinaa, jonka avulla yrityksen toiminnan voi muotoilla tarinakokemuksen muotoon.

Yritys halusi erottua aidolla arvolähtöisellä viestillä sekä Suomessa että kansainvälisesti. 

Piritta vastasi Annen kysymyksiin. Mitä hyötyä tarinasta on ollut yrityksen toiminnalle? Ja miten yrityksen tulisi valmistautua tarinallistamisen projektiin? 

Katso myös lyhyt tiivistelmä Luonkosin ydintarinasta. 


Tätä blogia ylläpitää Tarinakoneen hyvin pehmeä ja erittäin fiktiivinen firman pomo Tarinalammas. Voit seurata Tarinalammasta twitterissä ja facebookissa. Miten Anne kohtasi firman pomon Tarinalampaan? Ja mikä on Tarinalampaan viesti yrityksille? Lue siitä lisää täältä.

Tarinakoneen laatimasta oppaasta löydät hyödyllisiä vinkkejä yrityksen toiminnan tarinallistamiseen. Lataa ilmainen opas täältä. Lataamalla oppaan liityt Tarinakoneen uutiskirjelistalle. Uutiskirje ilmestyy 4 kertaa vuodessa.

Tarinakoneen Anne Kalliomäki on tarinallistamisen eli tarinalähtöisen strategisen muotoilun asiantuntija, kouluttaja ja tarinallistaja. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka” (Talentum 2014).  Kirja palkittiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015. Saisiko olla Olipa kerran? 

Kiinnostaako tarinallistaminen? Ota yhteyttä

Takaisin
© 2024 Tarinakone
webDesign: Mekanismi »